Wellington en New Plymouth

25 oktober 2016 - Paraparaumu, Nieuw-Zeeland

Hoi hoi

Het is al weer even geleden de laatste keer hadden de kids vakantie gehad, inmiddels hebben we de tweede vakantie van 2 weken ook overleefd. We hebben veel gedaan en hadden geluk met het mooie weer. Veel op het strand geweest zodat de hond ook mee kon. Hebben we naar sprookjes deurtjes gezocht daar waren we 2 uur zoet mee. Zijn we wezen zwemmen hebben we secret life of pets in de bios gezien. Picknicken in het park met de andere aupairs

en de kids wezen bowlen wat niet lekker voor mijn schouder was weer 2 weken last van gehad helaas waren de glaasjes hier niet. 1 van de au pairs is van gezin veranderd die had het totaal niet leuk dus die zit nu in napier gaan we binnenkort even op bezoek. Dus afscheid etentje en drankje gedaan. Dus nu zijn Claire en ik alleen nog over van de koffie groep. Claire is een Frans meisje samen al veel leuke dingen gedaan. Naar de Nederlandse winkel geweest speculaas kruiden gehaald dus dat werd speculaas en pepernoten maken Jammie. Zijn we op stap geweest in Wellington, hebben we gewinkeld nog vaak koffie gedronken en lunchen gezellig dus. Heb ik eindelijk kunnen afspreken met Niels die ik 2 jaar geleden heb ontmoet in Aussie. Die heeft mij alle leuke plekjes in Wellington laten zien echt een super dagje gehad. En ben ik afgelopen weekend een weekendje weg geweest naar New Plymouth. Weer even terug in het hostel leven zaterdag ochtend vertrokken tegen avond eten kwam ik daar aan. Meteen 2 gezellige gozers ontmoet een Nederlander en een Canadees. S avonds was de klassieker onder het rugby op tv nz tegen Aussie dus die moesten we even kijken. Gezellig het café in gegaan maar op tijd in bed, zondag was een wandel dag. Eerst naar een prachtig park ( Pukekura) geweest 2,5 uur in rond gewandeld. Toen even terug naar het hostel wezen lunchen om na de lunch de coastline wandeling te doen. Dit is een wandeling langs de kust aan het einde kom je bij een prachtige brug ( Te Rewa Rewa Bridge) met uitzicht op de Taranaki berg. S avonds hebben we gezellig met zijn alle op het dakterras gezeten. Na 4 uur slaap uit bed om naar het laatste stukje van de coastline richting haven te lopen. Nog even een museum bezocht jaja ook nog even cultureel gedaan en toen was het weer tijd om met de bus terug te gaan. Weinig van gezien oogjes gingen langzaam dicht. New Plymouth was een leuk plaatsje kom zeker in de zomer terug om de berg te beklimmen

1. Laura:
    25 oktober 2016
    Leuk om weer eens wat van je te lezen Chantal! Veel plezier nog xx Laura
  2. Oma:
    4 december 2016
    Is zondag morgen nu en je verslag even lezen weer een mooi verhaal chantal liefs Oma