Hamilton en New Plymouth

12 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na mijn vertrek bij het gezin heb ik een paar dagen bij een vriend door gebracht. De 23e ging ik het hostel leven weer in. Vooral heel erg wennen in het begin, het hostel was niet heel erg gezellig. Vooral heel veel groepjes en mensen die er al langer zaten dus lastig tussen te komen. Lekker rustig aan gedaan opzoek naar baantjes  wat sollies gehad maar nog geen succes. 2e kerstdag had ik afgesproken met een vriend die ik had ontmoet in Maleisië. Gezellig geborreld leuke verhalen opgehaald en veel te laat in bed. De volgende ochtend was het s'middags tijd om te gaan roadtrippen voor een paar dagen. Op naar Hamilton via Napier naar Taupo beetje een omweg maar zo zie je nog wat van de omgeving die overigens prachtig is. Rond 11 uur kwam we aan in het hostel meteen maar naar bed. Tussen 8 en 9 konden we ontbijten en zoals er overal de gierige backpackers zijn hebben we ze hier ook weer gevonden we hadden nog net een paar broodjes en wat cornflakes. Wat gaan we vandaag eens doen? Hamilton naar Tairua eerste stop een uitkijkpunt met een uitzicht over de vallei stop en door. Aangekomen in Tairua even gelucht en toen de Paku berg op tot aan de parkeerplaats en toen laatste stukje omhoog lopen weer een fantastisch uitzicht. Op naar Waihi op de weg er naar toe hadden we een paar stops. In Waihi een oude mijnen bezocht. In Paeroa op de foto met een groot drink flesje waar dit plaatsje beroemd om staat. In te aroho probeerde we geiser te vinden maar helaas, wel hebben we een waterval gevonden wat achteraf nog leuker was dan de geiser. Toen door naar Rotorua daar was de speedway die hebben we even gekeken en toen was het na een lange dag tijd om weer terug te gaan naar Hamilton. De volgende ochtend was het uitslapen einde van de ochtend zijn we richting Raglan gedaan we hadden beter weer verwacht maar ondanks een beetje regen toch naar de watervallen. 55 m hoog 261 treden naar beneden en weer omhoog. Toen raglan in een surfers dorpjes even door heen gewandeld en door naar de bekende  surfspot. Op de terug weg naar Hamilton gestopt om een wandeling door het park te maken. Hier liepen allemaal kippen rond super grappig. S avonds niet veel gedaan gekookt en gekeken wat we de volgende dag gingen doen. Op tijd er uit voor ontbijt we moesten voor 10 uur uitchecken. Even naar wat auto's gekeken en toen besloten dat de waitomo glow worm caves niks ging worden, dus naar de nikau cave je in plaats van een bootje zelf door heen gaat wandelen. Aangekomen bij de nikau cave waren er nog 2 andere dus met zijn 4e gingen we de grot in. Helm op zaklamp in de aanslag en daar gingen we. Eerst stuk was ok beetje klimmen en klauteren door het water. 2e gedeelte was iets lastiger glijdend en kruipend door het water tussen de stalagmieten en stalactieten kletsnat onder de modder maar we did it!! Was super gaaf weer iets anders dan normaal.  Ook waren er gloeiwormen in deze grot, als je de zaklamp uit deed zag je boven je een blauwe gloed. Toen was het tijd om naar new Plymouth te gaan na 4,5 uur rijden met om de 30min een ander landschap wat echt zo mooi is. kwamen we moe aan. Even boodschappen gedaan en een makkelijke maaltijd in elkaar geflanst nachos. De volgende dag was het 31 december eerst beetje uitgeslapen de weersvoorspelling zei dat het niet zulk mooi weer zou worden maar eenmaal onderweg kwam toch het zonnetje. Op naar de 3 zusters deze rotsen in het water kon je bezoeken als het water laag was. Kwamen wij toch even op verkeerde moment. Stonden tot onze navels in het water maar toch door lopen. We hoorde dat het 30 min zou duren voor het water zou zakken, ach het was mooi weer het water was warm dus daar gingen we. Prachtig uitzicht toen we terug liepen was het water aardig gezakt en stonden we nog maar tot de enkels in het water. Wel vergeten zonnebrand op te smeren dus we waren een beetje verbrand. Aangezien er in new Plymouth niet echt een oud en nieuw party werd gevierd besloten we naar het lichtjes festival te gaan dit was in het park wat versierd was met verschillende gekleurde lampen, dit was rond 11 uur al afgelopen dus snel nog wat dingen in de supermarkt gehaald en heb ik oud en nieuw in mijn pyjama in de kamer door gebracht, keer wat anders. Ze kennen hier geen vuurwerk ja alleen op de grote plekken.  1 januari 2017 hopelijk gaat dit net zo'n mooi jaar worden als 2016 we zullen zien waar dit jaar mij gaat brengen. Het was super slecht weer niet koud maar motregen we besloten toch er op uit te gaan een wandeling rond het meer van 2uur echt door de Bush Bush. Terug bij de auto waren we doorweekt gauw terug omkleden en niet heel veel meer gedaan weer werd helaas niet beter. Laatste dagje van de roadtrip  brak aan 10 uur uitchecken en via de surf highway richting palmerstone. Er waren een aantal stops onderweg, Vuurtoren, cliff wandeling, rond het meer gewandeld, een stuwdam bekeken waar je met je surfboard vanaf kan helaas hadden we die niet en was het weer lekker maar veel wind. Toen door naar een vogelpark en was het tijd om naar de speedway in Palmerstone north te gaan. Ja joh 2 in 1 week moet niet gekker

Worden beetje van de rare raceauto's kijken. Wel bijzonder als je wilt weten wat het is Google het maar even. Na de race weer terug naar Wellington