Paraparaumu en mount maunganui

27 augustus 2016 - Paraparaumu, Nieuw-Zeeland

De laatste update is van een maand geleden. Ondertussen is er al veel gebeurd! De kids gingen weer naar school en de rust was weder gekeerd. Vanaf 9 tot 3 was ik weer vrij om van alles te doen. Zo ben ik begonnen met hardlopen dan loop ik met de kids naar school en ren het rondje terug. Af en toe bak ik wat lekker kook ik s'avonds en hebben ze liever dat ik nog langer blijf hier. Ben ik druk opzoek naar een baantje. Sollicitatie gesprek gehad bij een trein restaurant maar helaas niks meer van gehoord. Heb ik andere au pairs ontmoet. Zijn we naar een winterfestival geweest wat een beetje tegenviel, s'avonds speelde ze rugby wat we gekeken hebben in de pub, ondanks ik geen idee heb wat de regels etc zijn was het wel gezellig. Zijn we op zondag wezen lunchen met zijn alle. Doen we elke week koffie drinken. Ze zijn bijna allemaal Duits, 1 Frans meisje en ik. Maar wel heel gezellig om even met leeftijdsgenoten te praten. Op dinsdag 16aug kwam de inspectie langs om te kijken of het huis puppy proef was, en dat was het. Dus s' middags ging paps meteen de hond ophalen, Duke is de naam super schattig we hebben er een extra baby bij. Nu heb ik overdag dus een puppy om op te passen, die van alles uit probeert en alles op eet. Moeders kwam woensdag thuis dat ze vrijdag tot maandag vrij was, dus ik opzoek naar waar ik heen kon gaan. Mount maunganui werd het, een plaatsje in het noorden 9uur met de bus. Vrijdag om 10uur vertrok ik weer via de dessert road dit keer was ik voor bereid en had ik mijn camera bij de hand. Om 6.30 kwam ik met de bus aan in Mount Maunganui mijn hostel lag 5min lopen prima dus. Inchecken en een plekje vinden in mijn 16persoonskamer er was nog een onderbed vrij. Eten opwarmen even rondje gelopen en toen aangeschoven bij de rest. Er was een groep van 15 à 20 mannen uit Auckland op mannen weekend en heel veel backpackers die daar werken. Super leuke avond was eindige in de pub tegenover het hostel. Rond 1 uur lag ik in bed maar om 3 uur werd ik weer wakker nog steeds mis ik de asociale engelse meiden niet pff. Om 8uur werden we door die zelfde meiden wakker gemaakt grrr. Dus op tijd op pad gegaan stadje verkennen en lekker over het strand gelopen heerlijk weer. S'avonds heerlijk pasta pesto gemaakt blijf favoriet en weer gezellig avondje in het hostel gehad. Zondag ochtend was het tijd om de berg op te gaan. Eerst onderlangs helemaal rond gelopen en toen stijl omhoog heftig hoor maar boven aangekomen wat een uitzicht. Na deze 2,5 uur gelopen te hebben, heb ik mijzelf lekker getrakteerd op het terras in het zonnetje en later met een ijsje op het strand. Heerlijk genoten het was mijn laatste avond al weer en was weer super gezellig, leuk om weer even in het hostel leven te zijn geweest. Volgende ochtend om 9uur met de bus terug heerlijk geslapen en om 6.30 werd ik door mams en de kids weer opgehaald. Weer slapen in mijn eigen bedje lekker. Donderdag had ik een sollicitatie gesprek in Paekakariki plaatsje naast ons. Werken in een dorpscafé restaurant met hotelkamers en een bioscoop. En vandaag mijn eerste dagje mee gelopen van 12 tot 5. Woensdag weer dus hopelijk kan ik hier wat extra uren maken. Als dat zo is blijf ik bij de familie tot begin jan. Maar even zien hoe het loopt.